2022-05-06 10:49Pressmeddelande

Panduros kundklubb når 1 miljon medlemmar

Panduros kundklubb We are Panduro fortsätter att växa i snabb takt och har nu nått den magiska gränsen på 1 miljon medlemmar. Detta firas tillsammans med kunderna under en storslagen klubbhelg där medlemmarna bland annat får give-aways och kan vara med att tävla om att tömma en Panduro-butik på en minut.

Klubben finns med oss i allt vi gör, allt från att vi har medlemsrabatter på utvalda varor till att vi erbjuder våra medlemmar workshops för att lära sig nya tekniker. Vi ser att medlemmarna har ett högre snittkvitto än icke-medlemmar. Detta i kombination med att vi nu har 1 miljon medlemmar i klubben är för oss ett kvitto på att vi gör rätt saker som våra medlemmar uppskattar, säger Anton Rydje, CRM Manager på Panduro.

Jag är otroligt glad och stolt över alla medarbetare som har gjort detta möjligt. All butikspersonal har verkligen förstått värdet av vår kundklubb och bidrar oerhört mycket till denna framgång samtidigt som vi ger våra mest lojala kunder lite extra, säger Philip Mossinger, CMO på Panduro.

Panduros kundklubb lanserades i juni 2018 och är klubben för alla som gillar att skapa med sina händer. Här delar vi med oss av kreativa tips och idéer på pyssel, DIY och hemmafix. Som medlem får man också ta del av förmåner som medlemserbjudanden, klubbdagar, förlängt öppet köp och inbjudningar till workshops och event.

Panduro grundades 1954 av Carlo Panduro i Danmark, men har sedan 1962 huvudkontor i Malmö. Idag är Panduro en marknadsledande leverantör av hobbymaterial och kreativa produkter och innefattar varumärkena Panduro, Pando by Panduro, Kreatima samt Pipoos. Gruppen har en omsättning på över 950 MSEK och omkring 650 medarbetare. Panduro möter kunderna online och via 95 egna butiker i Sverige, Danmark, Norge, Holland och Belgien. Sortimentet består av cirka 18 000 artiklar. Panduro ägs av Peter Panduro, Thomas Panduro och Jesper Panduro.