2021-11-15 15:24Pressmeddelande

Panduro utser Philip Mossinger till vice VD

Philip Mossinger rekryterades som CMO på Panduro 2019 och har tidigare haft samma roll på CDON. Nu utser Panduro även Mossinger till vice VD för Panduro-koncernen från den 1 oktober 2021. En roll som tidigare inte funnits på företaget, men som säkerställer att det alltid finns en ställföreträdare för Panduros VD Rickard Kemfors. Mossinger fortsätter sin roll som CMO och träder in som VD vid behov.

– Philip är en bra ledare och en kommersiell person som förstår och kan utveckla vår affär. Han förstår både kunden och tekniken som behövs för att skapa en nöjd kund, säger Panduros VD Rickard Kemfors.

– Det viktigaste för mig och för hela Panduro framför allt är att fortsätta stötta resan mot vår vision om att bli nummer ett inom kreativitet och hobby, säger CMO och nytillträdde vice VD Philip Mossinger.

För mer information, vänligen kontakta:
Rickard Kemfors, Group CEO Panduro
E-post: rickard.kemfors@panduro.se