2022-03-17 12:00Pressmeddelande

Panduro rekryterar ny Supply Chain Director

Panduro har rekryterat Dan Liljekvist som ny Supply Chain Director. Dan börjar sin anställning på Panduros huvudkontor i Malmö den 7 juni 2022. Närmast kommer Dan från Menigo där han arbetat som Operations Manager och han har tidigare haft flera roller inom lager och logistik hos ICA.

– Vi ser fram emot att välkomna Dan Liljekvist till Panduro. Dan kommer med gedigen ledarerfarenhet och har den kompetens vi önskar för att effektivt driva Supply Chain framåt och se till att vi har en logistik som ligger i framkant. Vi är övertygade om att han kommer att bidra till att Panduro utvecklas strategiskt, operativt och kan leverera en ännu bättre kundupplevelse. Dan tar även plats i Panduros ledningsgrupp, säger Rickard Kemfors, Group CEO på Panduro.

– Redan från första kontakten kändes det rätt i hjärtat. Panduro är ett välkänt, fint företag som möts av glädje när man pratar om det bland vänner och bekanta. Jag ser fram emot att tillsammans med alla duktiga medarbetare skapa en logistik där våra kunder ska uppleva en snabb rörelse och kunna känna vilket högt engagemang och kundfokus vi har inom företaget. Sedan hoppas jag också kunna bidra med energi, glädje och ett bra ledarskap som är det viktigaste av allt, säger Dan.

För mer information, vänligen kontakta:
Rickard Kemfors, Group CEO Panduro
E-post: rickard.kemfors@panduro.se

Om Panduro

Panduro grundades 1954 av Carlo Panduro i Danmark, men har sedan 1962 huvudkontor i Malmö. Idag är Panduro en marknadsledande leverantör av hobbymaterial och kreativa produkter och innefattar varumärkena Panduro, Pando by Panduro, Kreatima samt Pipoos. Gruppen har en omsättning på över 950 MSEK och omkring 650 medarbetare. Panduro möter kunderna online och via 95 egna butiker i Sverige, Danmark, Norge, Holland och Belgien. Sortimentet består av cirka 18 000 artiklar. Panduro ägs av Peter Panduro, Thomas Panduro och Jesper Panduro.