2023-10-05 09:00Pressmeddelande

Panduro öppnar ny butik i Randers på Jylland hösten 2023

Under hösten öppnar Panduro en ny butik på Randers Storcenter, Jylland, Danmark. Det blir en butik fylld av kreativ skaparglädje. Fredagen 13 oktober kl 10.00 öppnas dörrarna och invigningsveckan bjuder på många roliga aktiviteter.

- Efter en period där vi satsat på att etablera andra butikskoncept inom koncernen är vi nu glada att kunna öppna en ny och fantastisk Panduro-butik, säger Rickard Kemfors, VD på Panduro.

Under öppningsveckan kommer det finnas unika öppningserbjudanden, giveaways till de första kunderna som handlar och roliga event varje dag där bland annat Anja Takacs medverkar.

- Vi ser meget frem til at åbne i Randers og til at byde mange nye kunder velkomne! Butikken i Randers er vigtig for os og vi har længe søgt efter at åbne netop her. Vi glæder os til at præsentere vores store sortiment af kvalitetsvarer og til at hjælpe vores kunder godt på vej med deres kreative projekter. Vi har noget for alle og vi glæder os til at dele det med alle i Randers. säger Christina Breilev, Area Manager för Danmark hos Panduro.

Panduro är destinationen för allt från hobbyskaparen till mästerpysslaren via barnfamiljen. Fokus ligger på produktutveckling av egna DIY-set inom de kreativa områden vi vänder oss till. Webbshop och butiker har även ett brett sortiment för återbruk och upcycling av kläder, skor, väskor, möbler eller andra prylar.

Ämnen: Ny butik

Om Panduro

Panduro grundades 1954 av Carlo Panduro i Danmark, men har sedan 1962 huvudkontor i Malmö. Idag är Panduro en marknadsledande leverantör av hobbymaterial och kreativa produkter och innefattar varumärkena Panduro, Pando by Panduro, Kreatima samt Pipoos. Gruppen har en omsättning på över 1 000 MSEK och omkring 650 medarbetare. Panduro möter kunderna online och via 95 egna butiker i Sverige, Danmark, Norge, Holland och Belgien. Sortimentet består av cirka 24 000 artiklar. Hösten 2022 förvärvade Lekolar Panduro från bröderna Thomas, Jesper och Peter Panduro.

Marknadschef
Philip Mossinger