2020-06-22 07:18Pressmeddelande

Panduro köper anrika konstnärsbutiken IN-EX i Göteborg

Panduro utökar sin portfölj av konstnärsmaterial med ytterligare ett uppskattat varumärke.

Sedan 2016 äger Panduro varumärket och konstnärsbutiken Kreatima i centrala Stockholm. Nu breddar Panduro sitt sortiment ytterligare genom att knyta till sig IN-EX i Göteborg. Varumärkena Kreatima och IN-EX är båda väletablerade konstnärsbutiker och erbjuder ett premiumsortiment av konstnärsmaterial för professionella konstnärer och hobbyskapare – ett sortiment som inte säljs i Panduros egna butiker. Inom Panduro-koncernen finns stora samordningsfördelar som gynnar de fristående butikerna, framför allt när det gäller inköp, logistik och IT.

– Förvärvet av IN-EX är ett bra komplement till Panduro då konstnärsmaterial är en kategori som driver tillväxt och vi ser fram emot att inleda en gemensam resa tillsammans med säljarna Monica Andersson och Anette Norstedt, säger Rickard Kemfors, CEO på Panduro Group.

Inledningsvis kommer båda säljarna att stanna kvar i bolaget för att se till att det blir en smidig övergång till Panduros verksamhet.

Om IN-EX

IN-EX grundades 1969 och har varit i samma familjs ägo sedan starten. I sortimentet finns ett brett utbud av konstnärsmaterial samt även ramar, papper, pennor och kontorsmaterial. Försäljningen sker både i den fysiska butiken i Göteborg och online.

För mer information kontakta:

Rickard Kemfors, CEO +46 705 27 31 94

Philip Mossinger, CMO +46 700 80 78 88

Allt vi gör på Panduro bygger på glädjen du känner när du skapar något med dina händer. Inte för att du måste, utan för att du helt enkelt inte kan låta bli. När du skapar berättar du vem du är, samtidigt som du utmanar din kreativitet. Skapandet talar till både hjärta och hjärna och får oss alla att må bra, oavsett om vi är entusiastiska amatörer eller fullblodsproffs, om vi skapar ensamma eller tillsammans med andra.