2023-06-26 13:00Pressmeddelande

Panduro inleder samarbete med Hemglass

Panduro x Hemglass

I juni 2023 lanserar Panduro i samarbete med Hemglass en glasslåda som innehåller glassar och armbandspyssel, i en förpackning som även kan återbrukas som en kreativ pysselteater.

I sommar hittas både glass och kreativt pyssel i Hemglass bilar. I samarbete med Hemglass har Panduro tagit fram Pysselglassen – en glasslåda à 12 goda glassar med smak av kola och jordgubb som doppats i stjärn- respektive pärlströssel. I glasslådan får man med ett kit med pärlor som kan sättas ihop till ett färgglatt armband.

Allt vi gör på Panduro bygger på glädjen man kan känna av att skapa något med händerna. Med detta samarbete med Hemglass tycker vi att vi lyckas väl med kombinationen av god glass och mervärdet i att man även får med ett roligt pyssel att bygga ihop - Philip Mossinger, CMO på Panduro.

Förutom pärlor och goda glassar finns det även ytterligare ett syfte med själva förpackningen. Tillsammans med glasspinnarna kan man bygga sin egen pysselteater, komplett med roliga glassfigurer. Med detta vill vi på Panduro gärna visa på ett kul sätt att återbruka förpackningsmaterial till andra kreativa pysselprojekt.

Vi hoppas att kunna öka kännedomen kring återbruk av förpackningar och andra restmaterial till andra nya kreativa möjligheter. På Panduro vill vi gärna inspirera till att förlänga produkters livslängd och samtidigt sprida skaparglädje -  fortsätter Philip Mossinger.

Pysselglassarna finns tillgängliga i Hemglass bilar från 2023-06-26.

Panduro grundades 1954 av Carlo Panduro i Danmark, men har sedan 1962 huvudkontor i Malmö. Idag är Panduro en marknadsledande leverantör av hobbymaterial och kreativa produkter och innefattar varumärkena Panduro, Pando by Panduro, Kreatima samt Pipoos. Gruppen har en omsättning på över 1 000 MSEK och omkring 650 medarbetare. Panduro möter kunderna online och via 95 egna butiker i Sverige, Danmark, Norge, Holland och Belgien. Sortimentet består av cirka 24 000 artiklar. Hösten 2022 förvärvade Lekolar Panduro från bröderna Thomas, Jesper och Peter Panduro.