2022-01-19 08:00Pressmeddelande

Panduro inleder samarbete med Astrid Lindgren Aktiebolag

I januari 2022 lanserar Panduro en pysselkollektion med Pippi Långstrump som tagits fram i samarbete med Astrid Lindgren Aktiebolag.

Både Panduro och Astrid Lindgren Aktiebolag brinner för att skapa produkter som lockar fram leklusten hos alla barn. Nu förenas Panduros passion för skaparglädje med Astrid Lindgrens underbara och fantasifulla berättelser om världens starkaste (och snällaste) flicka Pippi Långstrump i en härligt, kreativ kollektion. I kollektionen finns bland annat pyssel, tyger, presentpapper och pins.

Vi är superglada över vårt samarbete med Astrid Lindgren Aktiebolag och tycker att Panduro och Pippi Långstrump är en perfekt matchning. Vi ser verkligen fram emot att se produkterna ute i våra butiker, och hos andra samarbetspartner, och är säkra på att kollektionen kommer att bli en succé, säger Michael Ege, Merchandise Director på Panduro.

Vi är väldigt glada och nöjda över vårt samarbete med Panduro, som går helt i linje med vår ambition att skapa produkter som är roliga för barn. Vi tycker att vi tillsammans har arbetat fram en förtjusande Pippi-kollektion och hoppas att den ska skänka glädje och inspirera till mer pyssel och lek, säger Cilla Nergårdh, VD på Astrid Lindgren Aktiebolag.

Om Astrid Lindgren Aktiebolag
Astrid Lindgren Aktiebolag (The Astrid Lindgren Company) förvaltar alla rättigheter till Astrid Lindgrens verk och ägs av Astrid Lindgrens barn och barnbarn. Uppdraget är att sprida och skydda Astrid Lindgrens författarskap i hela världen, så att så många barn och vuxna som möjligt över hela världen, får möjlighet att ta del av hennes berättelser. Verksamheten bygger på en kärlek till Astrid Lindgren och hennes verk, med övertygelsen om att världen behöver Astrid Lindgren – kanske nu mer än någonsin.