2021-04-13 11:00Pressmeddelande

Panduro inför 100% fossilfria boxleveranser i samarbete med Budbee

Panduro inför 100% fossilfria boxleveranser

Efter ökad efterfrågan på fler flexibla leveransalternativ breddar Panduro sitt leveransutbud i samarbete med Budbee. Nu kan Panduros pysselkunder välja 100% fossilfri boxleverans eller klimatkompenserad leverans direkt hem till dörren.

Redan förra året när pandemin slog till såg vi stor efterfrågan på hemleverans som leveransalternativ, vilket vi då snabbt implementerade med våra befintliga speditörer. Nu med införandet av Budbee får våra kunder ännu mer flexibilitet i val av leveranssätt både hem till dörren men också till box, säger Panduros Chief Marketing Officer Philip Mossinger.

Panduro arbetar kontinuerligt med att förbättra och utveckla sitt kunderbjudande och med den nya tjänsten Budbee Box levereras paketen till ett av Budbees paketskåp. Kunderna bestämmer själva vilken box paketet ska levereras till och får sen hämta ut det med hjälp av en kod på en tid som passar dem. Tjänsten Budbee Box är 100% fossilfri och finns idag tillgänglig med Panduro i Sveriges och Danmarks största städer.

Vi är glada för samarbetet med en partner som Budbee, som har hållbarhet och klimat högt på agendan. När vår e-handel växer snabbt blir det extra viktigt för oss att säkerställa mer hållbara leveranser till våra kunder, fortsätter Philip Mossinger.
Hela teamet på Budbee är väldigt stolta och glada över partnerskapet med Panduro! Vi är övertygade om att hållbara och konsumentfokuserade leveranser är en oerhört viktig del av shoppingupplevelsen, en nyckel för fortsatt tillväxt med lojala och nöjda konsumenter. Nu ser vi fram emot att tillsammans med Panduro skapa den bästa shoppingupplevelsen, säger Sophus Broberg, Chief Commercial Officer på Budbee.

Panduro grundades 1954 av Carlo Panduro i Danmark, men har sedan 1962 huvudkontor i Malmö. Idag är Panduro en marknadsledande leverantör av hobbymaterial och kreativa produkter och innefattar varumärkena Panduro, Pando by Panduro, Kreatima, IN-EX samt Pipoos. Gruppen har en omsättning på över 900 MSEK och omkring 650 medarbetare. Panduro möter kunderna online och via 95 egna butiker i Sverige, Danmark, Norge, Holland och Belgien. Sortimentet består av cirka 18 000 artiklar. Panduro ägs av Peter Panduro, Thomas Panduro och Jesper Panduro.