2020-10-29 08:01Pressmeddelande

Panduro firar 500 000 medlemmar i sin kundklubb!

We are Panduro - 500 000 medlemmar

För 2,5 år sedan lanserade Panduro sin kundklubb ”We are Panduro” och sedan dess har 500 000 medlemmar anslutit sig till klubben.

Panduros kundklubb We are Panduro är klubben för alla som gillar att skapa med sina händer. Här delar vi med oss av kreativa tips och idéer på pyssel, DIY och hemmafix. Som medlem får man också ta del av förmåner som medlemserbjudanden, klubbdagar, förlängt öppet köp och inbjudningar till workshops och event.

CRM Manager Anton Rydje har fokuserat på att förenkla flödet för att bli medlem i alla Panduros kanaler, vilket har gett resultat.

Vi har under det senaste året finslipat både vårt erbjudande till våra lojala kunder i kundklubben, men även flödet för att bli medlem både i butik och online, säger Panduros CRM Manager Anton Rydje.

Ledorden för att uppnå denna framgång på så kort tid har varit Panduros kärnvärden Focus och Team Play där alla delar i organisationen har bidragit.

Utöver förenklade flöden är den stora framgångsfaktorn medarbetarna i butikerna som varje dag arbetar för kundklubbens succé, berättar Panduros CMO Philip Mossinger.

I Panduros strategiska arbete med kundresan i fysiska butiker och e-handel är kundklubben en viktig del som ger insikter.

Med kundklubben ger vi inte enbart ett bra erbjudande till våra mest lojala kunder, utan vi lär oss också om hur våra kunder handlar mellan våra olika kanaler och vad de vill ha. Tack vare den kunskapen kan vi skapa en ännu bättre upplevelse för alla våra kunder och vara ännu mer personliga i vår kommunikation, säger Philip Mossinger, CMO på Panduro.

Panduro grundades 1954 av Carlo Panduro i Danmark, men har sedan 1962 huvudkontor i Malmö. Idag är Panduro en marknadsledande leverantör av hobbymaterial och kreativa produkter och innefattar varumärkena Panduro, Kreatima, IN-EX samt Pipoos. Gruppen har en omsättning på över 900 MSEK och omkring 650 medarbetare. Panduro möter kunderna online och via 95 egna butiker i Sverige, Danmark, Norge, Holland och Belgien. Sortimentet består av cirka 18 000 artiklar. Panduro ägs av Peter Panduro, Thomas Panduro och Jesper Panduro.