2022-10-28 06:00Pressmeddelande

Kreatima öppnar sin första fysiska butik i Norge

Fredagen den 28 oktober 2022 öppnar konstnärsbutiken Kreatima i centrala Oslo. Kreatima, som är en del av Panduro-koncernen, erbjuder ett brett sortiment av konstnärsmaterial av hög kvalitet.

I över 80 år har Kreatima försett konstnärer och hobbyskapare med färg, penslar och tillbehör i centrala Stockholm. Idag finns fysiska Kreatima-butiker i Stockholm samt Göteborg, och nu öppnar den första norska butiken i Oslo. Kreatima erbjuder även ett av Nordens största konstnärssortiment online på kreatima.com i Sverige, Norge och Danmark.

Vi är oerhört stolta och glada över att vi nu tar steget in i Norge med varumärket Kreatima i form av en ny fin butik i Oslo, säger Rickard Kemfors, VD på Panduro.

Under invigningen, som pågår under två veckor, kommer det att finnas exklusiva butikserbjudanden på mängder av varor och kända varumärken samt delas ut gåvor till de första kunderna. Butiken får även besök av två norska konstnärer under den första invigningshelgen.

En helt ny butik i Oslo fylld med konstnärsmaterial av hög kvalitet för både barn och vuxna, hobbyskapare och professionella konstnärer. Hos oss kan du även få experthjälp och inspiration till ditt skapande, säger Thomas Kalmer, butikschef på Kreatima i Oslo.

Den nya Kreatima-butiken i Oslo öppnar fredagen den 28 oktober kl. 10.00.
Adress:
Bogstadveien 1

Ämnen: Kreatima

Panduro grundades 1954 av Carlo Panduro i Danmark, men har sedan 1962 huvudkontor i Malmö. Idag är Panduro en marknadsledande leverantör av hobbymaterial och kreativa produkter och innefattar varumärkena Panduro, Pando by Panduro, Kreatima samt Pipoos. Gruppen har en omsättning på över 1 000 MSEK och omkring 650 medarbetare. Panduro möter kunderna online och via 95 egna butiker i Sverige, Danmark, Norge, Holland och Belgien. Sortimentet består av cirka 18 000 artiklar. Panduro ägs av Peter Panduro, Thomas Panduro och Jesper Panduro.