2021-12-17 14:12Nyheter

Återkallelse av Livsmedelsarom 10 ml apelsin

Panduro återkallar Livsmedelsarom 10 ml apelsin på grund av att produkten felaktigt innehåller Orange Livsmedelsfärg istället för apelsinarom.

Panduro Livsmedelsfärg Orange innehåller: Etanol, färgämne paprikaoleoresin (E160c), fyllnadsmedel propan-1,2-diol (E1520), konserveringsmedel natriumbensoat (E211), mjölksyra (E270). Detta framgår inte av etiketten och utgör därmed en fara för konsumenter allergiska mot någon av dessa ingredienser. För konsumenter som inte är allergiska mot någon av ingredienserna utgör produkten ingen hälsofara.

Återkallelsen gäller endast följande artiklar:

290122 Livsmedelsarom 10 ml apelsin (Food Flavouring Orange). Gäller endast batchnummer: 0018260-104

Produkten har även sålts i kitet 900235 DIY-kit gör ditt eget julgodis (Panduro Christmas Candy). Gäller endast om kitet innehåller 290122 Livsmedelsarom 10 ml apelsin med batchnummer: 0018260-104

Kunder som har köpt dessa produkter kan återlämna produkten till närmaste butik mot full återbetalning eller byta varan.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär detta kan orsaka och tackar dig på förhand för att du hjälper oss i vårt säkerhetsarbete.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Customer Care eller någon av våra butiker.

Customer Care
E-post customercare@panduro.se